Niets meer vergeten met ToDo
Microsoft ToDo brengt al je taken, herinneringen en vlaggen samen vanuit bijvoorbeeld Outlook of Planner.
To-Do bestaat alweer een tijdje, maar nu lijkt alles aan elkaar geknoopt zodat je echt niets meer hoeft te vergeten! Een nieuwe takenlijst is beschikbaar zodat je snel op je smartphone, Pc, Laptop, Tablet kunt zien welke taken er vandaag allemaal voor je klaar staan.
Wat kun je met To-Do?
Met To-Do kun je taken voor je zelf maken op je PC die je ook direct op je Smartphone ziet en andersom uiteraard. Je moet dan natuurlijk wel op beide apparaten hetzelfde account gebruiken.
Je kunt in ToDo herinneringen instellen zodat je niets vergeet en meerdere lijsten maken zodat je taken geordend worden weergegeven. Bijvoorbeeld je persoonlijke/privé taken en je zakelijke taken. Of je algemene zakelijke taken en je projecttaken.
Hieronder zie je een weergave op de PC van To-Do.
Starten met To-Do.
Om met To-Do te kunnen gaan werken installeer je deze op alle apparaten die je gebruikt voor je werk. Zoek op je smartphone in de store naar Microsoft To-Do. Op je PC/laptop/tablet kun je in google zoeken naar “Microsoft To-Do” of klik direct op deze link: https://todo.microsoft.com.
Meld je bij voorkeur aan met een bestaand (Microsoft) account wat je ook op je smartphone gebruikt zodat je ToDo op je PC en smartphone hetzelfde is. Heb je geen account dan klik je op “Registreer u gratis” en maak dan een nieuw account aan. Gebruik dat nieuwe account voor alle versies van ToDo die je installeert.
Alle taken synchroniseren in ToDo
Een van de fijnste updates in ToDo is toch wel dat al je taken vanuit verschillende Microsoft apps nu samenkomen. To-Do is naast een losse app ook een onderdeel van Office 365 zodat je daar een totaaloverzicht kunt hebben van alle zaken die je niet moet vergeten of uitvoeren.
TIP: In Outlook Online (Office 365) wordt al direct gewerkt met To-Do in plaats van de oude bekende taken:
Enkele voorbeelden van herinneringen en taken die je elders kunt instellen:
De herinneringen (vlaggen) die je in je mail instelt en taken die je aanmaakt worden altijd in de takenlijst van Outlook gezet:
Maar vanaf heden worden deze dus ook in ToDo getoond:
En ook de taken in de Office 365 app Planner die aan jou zijn toegewezen, zie je direct in To-Do:
Samengevat heb je dus een To-Do app in je zak (Smartphone) waarop je al je taken bij de hand hebt en deze kunt afvinken als je die gedaan hebt zodat ook de taak in Outlook, het vlaggetje aan je mail en de taak in Planner op voltooid worden gezet.
Volg ons