Microsoft 365

  • blog-outlook-.jpg

    Outlook tip: Pas Time Management principes toe

    Organiseer je taken en acties in Outlook met behulp van categorieën. Agenda of taken? In Outlook heb je de mogelijkheid om acties onder te brengen in je agenda of je taken. Ik hoor vaak in trainingen dat taken niet worden[...]

  • Blog-Excel-.jpg

    Excel tip: Tabellen vergelijken en ontdubbelen

    Je kunt twee tabellen in Excel met elkaar vergelijken en meteen zien waar de verschillen zitten. Zo kun je ook zien waar er zich dubbele waarden bevinden. Deze dubbele waarden kun je eenvoudig 'ontdubbelen'. Dat wil dus zeggen dat je[...]

  • Sneltoetsen Muismat

    Efficiënter werken in Office: Gebruik sneltoetsen!

    Het gebruik van sneltoetsen is niet alleen sneller, maar ook leuker en voorkomt RSI. Je selecteert het woord dat je vetgedrukt wilt maken. Je klikt op een tabblad bovenin het programma. Je klikt op de knop ‘Vet.’ Je klikt met[...]

  • blog-outlook-.jpg

    Digitaal archiveren in Outlook

    Outlook is vooral een persoonlijk archief. Maar hoe zet je dit op en hoe kunnen collega's bij jouw gearchiveerde items komen? Bij het archiveren in Outlook zou je vooraf een aantal zaken moeten bedenken: Bedenk dat zonder machtigingen niemand in[...]

  • Blog-Excel-.jpg

    Excel tip: Grafieken maken met secundaire as

    Laat extra gegevens zien in dezelfde grafiek door toevoeging van een secundaire as. Het maken van een grafiek in Excel hoeft niet lastig te zijn als de gewenste grafiek een basis weergave moet zijn van de tabel. Om heel snel[...]

  • Blog-onenote-maandmap.jpg

    I Still Love OneNote – de digitale maandmap

    Vervang de papieren maandmap met digitale maandmap in OneNote Op het secretariaat en bij directies zie je vaak nog veel (tijdelijke) papieren. Even iets printen en in een bakje leggen of bijvoorbeeld in de datum-maandmap opbergen bij de juiste dag. Een[...]

  • OneNot cursus

    I Love OneNote – HET moderne hulpmiddel

    OneNote een fantastisch hulpmiddel voor op kantoor Wat is OneNote OneNote is het notitieprogramma van Microsoft. Het is met vrijwel iedere MS Office versie meegeleverd. Dat wil zeggen, als je Excel en Word hebt heb je hoogst waarschijnlijk ook OneNote[...]

  • OneNote en Outlook

    Outlook tip: Koppel een afspraak aan OneNote

    Koppel een OneNote Notitieblok aan een vergaderafspraak en deel deze met de deelnemers Het koppelen van een afspraak kan vanuit Outlook of direct vanuit OneNote. Zorg er voor dat er een notitieblok is waar de aantekeningen bijgehouden worden (gedeeld met[...]

  • Blog-Excel-.jpg

    Notuleer tip: Notuleren in Excel met dit sjabloon

    Handig sjabloon voor notuleren in Excel, incl. agenda, acties en besluitenlijst Vergaderen kost ons veel tijd. De notulist kost het daarnaast ook nog eens veel tijd om de vergadering uit te werken in een wellicht zeer uitgebreid verslag. Frustrerend is[...]

  • inhoudsopgave word

    Word tip: Standaard tekstdelen invoegen

    Sla veel gebruikte teksten op als Bouwsteen voor hergebruik in bv. brieven of offertes Om een bouwsteen te maken typ je eerst de eerst de tekst die je als bouwsteen wil gebruiken of je selecteert deze in een bestaand document.[...]