Modern Werken
Kosteloos aan de slag met eigen verbeterideeën
Hoe zorg je ervoor dat je jouw eigen verbeterideeën ook daadwerkelijk doorvoert? Wat maakt dat slechts enkelen daadwerkelijk veranderingen doorvoeren? Hoe zorg je er nou voor dat die inzichten en ideeën van jou en jouw teamgenoten écht iets opleveren voor[...]
Houd je Postvak In leeg tijdens de vakantie
4 tips voor een lege inbox na je vakantie. Veelal kiezen we in de vakantie voor de “offline” methode, waar ik zelf ook groot voorstander van ben. Na deze “offline” periode van rust en ontspanning hebben we een schone taak[...]
Hoe start je met e-mail minderen?
Een lege inbox begint bij jezelf. Start vandaag nog met e-mail minderen! Bedenk ten eerste voordat je een e-mail opstelt of e-mail wel het juiste medium is. Zeker in het kader van Het Nieuwe Werken is het aan te bevelen[...]
Digitaal archiveren: Hamsteren of opruimen?
10 Tips voor een opgeruimd digitaal archief. Opgeruimd digitaal archief: 10 tips Criteria Bepaal bij ieder document dat je digitaal gaat opslaan of het document daadwerkelijk gearchiveerd moet worden met deze 4 criteria: a. Is het nodig voor de bedrijfsvoering?[...]
Werkstress verminderen? Plan wekelijks onderhoud!
Het wekelijks onderhoud is een moment dat iedere week terug komt waarin u orde op zaken stelt en rust creëert. Onlangs vond de week van de werkstress plaats. Een initiatief van de overheid om de bijna 1 miljoen Nederlanders die[...]
Multitasken; Nu even niet!
Ook al denk je dat je er goed in bent, multitasken gaat gemiddeld 2x langzamer dan single tasken. In de training Werkdruk & Stress Management doe je een korte oefening om aan te tonen dat bij vrijwel iedereen multitasken bijna[...]
Het Nieuwe Werken écht laten werken
Het Nieuwe Werken betekent Anders werken... Maken we wel gebruik van alle opties die HNW biedt? De essentie van vernieuwen is het ‘oude’ loslaten. Kijk dus eens wat HNW kan betekenen voor de manier waarop jij je werk doet. Het Nieuwe[...]
Outlook tip: Pas Time Management principes toe
Organiseer je taken en acties in Outlook met behulp van categorieën. Agenda of taken? In Outlook heb je de mogelijkheid om acties onder te brengen in je agenda of je taken. Ik hoor vaak in trainingen dat taken niet worden[...]
I Still Love OneNote – de digitale maandmap
Vervang de papieren maandmap met digitale maandmap in OneNote Op het secretariaat en bij directies zie je vaak nog veel (tijdelijke) papieren. Even iets printen en in een bakje leggen of bijvoorbeeld in de datum-maandmap opbergen bij de juiste dag. Een[...]
Hoe scoor je met social media op het secretariaat
Interview met Bouke van kleef voor Management Support Magazine Interview met Bouke van Kleef door Vera Bot van Management Support Magazine Om maar meteen met de deur in huis te vallen: welke social media gebruik jij eigenlijk? “Ik gebruik Facebook,[...]
Volg ons