Blogs
Extra presentator/beheerder toevoegen in breakout rooms in MS Teams
Breakout rooms of vergaderruimten zijn handig om tijdens een online meeting de groep te kunnen verdelen in subgroepen voor het uitwerken van een opdracht of brainstormsessie. Ook worden de breakout rooms gebruikt voor digitale koffiemomenten. Door te kiezen voor 'Automatisch[...]
Dé Outlook update voor gedeelde agenda’s!
Het is zover... Microsoft heeft belangrijke updates doorgevoerd voor Outlook 365 gebruikers die werken met gedeelde agenda's! Welke verbeteringen zijn er doorgevoerd in Outlook update? Een vergadering accepteren zonder een antwoord te hoeven sturen Deelnemers kunnen antwoorden van overige deelnemers[...]
Klantinterview: Het effect van Training en Coaching
Wat is nu precies het effect van Training en coaching? Deze vraag legden wij voor aan Martin West van Pré Wonen. AVK heeft al diverse opleidingen binnen jullie organisatie verzorgd. Wat deden jullie daarvoor qua opleidingen en de persoonlijke ontwikkeling[...]
MS Teams bestanden standaard openen in de bureaublad app
Je kunt jouw Microsoft Teams zo in te stellen, dat als je op een bestand klikt, deze automatisch wordt geopend in de bureaublad app (dus in je Word, Excel of PowerPoint die geïnstalleerd is op je Pc/laptop). Het standaard openen[...]
Hybride werken op het secretariaat
AVK Innovatiecoach Marianne H.M. Smits is onlangs door Adecco Top Secretaries geïnterviewd over haar zienswijze op hybride werken op het secretariaat. Hoe gaan we samenwerken als we ná corona weer naar kantoor mogen? Hoe zorgen we ervoor dat we niet[...]
Waarom ‘Gedefinieerde namen’ gebruiken in formules in Excel?
Met 'Gedefinieerde namen' kan je in Excel een celbereik, functie, constante of een tabel voorzien van een naam. Maar waarom zou je deze voorzien van een door jouzelf gedefinieerde naam? Nou omdat je dan een slim hulpmiddel hebt om formules beter[...]
Breakout-rooms in MS Teams 2.0: zelf terugkeren en een tijdslimiet instellen
Breakout-rooms (aparte vergaderruimtes) in MS Teams zijn bij veel gebruikers al bekend en worden regelmatig gebruikt om tijdens een overleg of bijeenkomst in subgroepjes uiteen te gaan of om een willekeurige indeling te maken tijdens het digitale koffiemoment. In het[...]
Maak een taak (of taken) aan in Microsoft Teams
We zaten er al langer op te wachten maar gelukkig heeft Microsoft nu eindelijk een takenlijst functie toegevoegd aan Teams. Je kunt nu rechtstreeks in MS Teams een taak (task) maken van een bericht, vraag, opdracht of gewoon iets dat[...]
Maak herinneringen aan een taak aan in Teams met Power Automate
Microsoft Teams is het ultieme samenwerk programma. Maar soms wordt je overladen met informatie en vergeet je wel eens dat je nog had moeten reageren op een bericht. Of er is jou een specifieke taak toebedeeld waar je nu niet[...]
Waarom de chatfunctie beperken bij tijdelijke deelname (inbellen) aan een Teams vergadering?
Het komt vaker voor dat je tijdens een Microsoft Teams vergadering iemand (extern of intern) wil laten inbellen om mee te praten over een bepaald onderwerp wat tijdens de vergadering wordt behandeld. Deze expertise is dan alleen nodig voor dat[...]
Volg ons