Ontwikkeling voor jezelf of team

Blogs voor zelf/team ontwikkeling.

  • Digitale etiquette - beantwoorden en quotes in Teams

    Digitale etiquette in MS Teams: Beantwoorden en citeren van een post of chat

    We hebben het al vaker over digitale etiquette gehad, maar we blijven er op hameren. Maak goede werkafspraken en maak ongeschreven regels zichtbaar en bespreekbaar bij het samenwerken in MS Teams. Zo voorkom je veel irritaties en blijven jij en[...]

  • Dé Outlook update voor gedeelde agenda’s!

    Het is zover... Microsoft heeft belangrijke updates doorgevoerd voor Outlook 365 gebruikers die werken met gedeelde agenda's! Welke verbeteringen zijn er doorgevoerd in Outlook update? Een vergadering accepteren zonder een antwoord te hoeven sturen Deelnemers kunnen antwoorden van overige deelnemers[...]

  • Hybride Werken op het Secretariaat

    Hybride werken op het secretariaat

    AVK Innovatiecoach Marianne H.M. Smits is onlangs door Adecco Top Secretaries geïnterviewd over haar zienswijze op hybride werken op het secretariaat. Hoe gaan we samenwerken als we ná corona weer naar kantoor mogen? Hoe zorgen we ervoor dat we niet[...]

  • Breakout-rooms MS Teams 2.0: zelf terugkeren en een tijdslimiet instellen

    Breakout-rooms in MS Teams 2.0: zelf terugkeren en een tijdslimiet instellen

    Breakout-rooms (aparte vergaderruimtes) in MS Teams zijn bij veel gebruikers al bekend en worden regelmatig gebruikt om tijdens een overleg of bijeenkomst in subgroepjes uiteen te gaan of om een willekeurige indeling te maken tijdens het digitale koffiemoment. In het[...]

  • Sjablonen centraal beheren in de cloud Microsoft 365

    Maak sjablonen centraal beschikbaar in de cloudopslag met Microsoft 365

    Binnen vele organisaties, grote en kleine, wordt gebruik gemaakt van sjablonen. De bedoeling van sjablonen is, dat gebruikers ervan gemakkelijker inhoud kunnen invoegen in documenten en presentaties, en dat een zekere uniformiteit wordt bereikt in de opmaakstijl van de bestanden.[...]

  • Waarom hybride werken en hoe doe je dat?

    Waarom hybride werken als een maatpak is…

    Wat heb ik genoten van de afgelopen dagen! De lente is in aantocht en langere periodes waarin de zon mij vrolijk begroet komen eraan. De koffie- en theepauzes hoeven niet meer in dezelfde kamer als waar ik aan het werk[...]

  • OneDrive verzoek om bestanden

    Gebruik OneDrive voor bestanden die te groot zijn om te mailen!

    Grote bestanden kunnen vaak niet worden gemaild. Denk aan mediabestanden zoals video’s of een tiental foto’s, maar ook aan 3D en CAD tekeningen. Nu kun je in jouw OneDrive een map maken waarin jij toegang kan geven aan personen die[...]

  • Outlook tips om efficiënter te werken

    Handige Outlook tips om efficiënter te werken

    De meeste organisaties gebruiken Outlook voor mail en agendabeheer. Door de jaren heen zijn er enorm veel functies aan toegevoegd. Allemaal bedoeld om het werken met Outlook efficiënter te maken en zodoende tijd te kunnen besparen. Hoewel intern tegenwoordig veel[...]

  • Het volgende normaal: Hybride werken

    Aandacht voor het volgende normaal: de nieuwe realiteit is hybride werken!

    Hebben we de afgelopen maanden samen de grootste revolutie van werk in deze eeuw gerealiseerd? Misschien mogen we het zo wel noemen? Iedereen die voor COVID op kantoor werkte, werkt nu digitaal en vanuit huis. Wat een omschakeling. En dat[...]

  • Hoe groot is jouw Adaptability Quotient

    Jouw AQ is van levensbelang!

    Onlangs werd ik tijdens een telefoongesprek met een goede klant van me gecomplimenteerd. ‘Wat heb jij een hoog AQ!’ kreeg ik te horen. ‘Jij past je wel heel snel aan, aan die telkens veranderende omstandigheden. AQ staat voor 'Adaptability Quotient.[...]