Microsoft 365

  • Nieuwe mogelijkheden in MS Teams voor presenteren en scherm delen

    Mogelijkheden voor presentaties en scherm delen in MS Teams

    MS Teams brengt regelmatig updates uit met handige nieuwe functies. In dit blog bespreken we een aantal van deze vernieuwingen die te maken hebben met het presenteren van een PowerPoint en/of een gedeeld scherm. Op het moment van schrijven van[...]

  • Indirect verwijzen naar gegevensbereik met de indirect functie in Excel

    Indirect verwijzen in Excel met de functie ‘INDIRECT’

    De functie INDIRECT kun je gebruiken om op dynamische manier te kunnen variëren met de verwijzingen naar de broncellen van een functie. In mijn werk als Exceltrainer weet ik dat slechts heel weinig gebruikers deze functie kennen. In bepaalde werkbladen[...]

  • Automatisch notuleren met transcriptie in Teams

    Automatisch notuleren met Live Transcriptie in MS Teams

    Notuleren is voor veel functionarissen, waaronder management- en projectassistants, een tijdrovende taak. Maar wat is hier nog de toegevoegde waarde van? De vergadermogelijkheden zijn ondertussen sterk veranderd. We vergaderen veel meer online of hybride waardoor het vele malen efficiënter kan.[...]

  • Gebruik meer Microsoft Lists en Minder Excel

    Waarom meer Microsoft Lists en minder Excel?

    Lists is een app die je kunt vinden in je Office 365 (Microsoft 365) pakket. Microsoft Lists helpt je om jouw gegevens bij te houden en je werk te organiseren. Denk aan het opvolgen en bijhouden van uiteenlopende zaken zoals[...]

  • Filters gebruiken bij zoeken in Teams chat en feed

    Zoeken met filters in MS Teams

    Handig dat chatten en vergaderen in MS Teams. Maar na een aantal weken kan het al snel lijken op een onoverzichtelijke brei aan data. Wist je dat je filters kunt gebruiken om je zoekacties meer specifiek te maken? Dat kan[...]

  • Teksten samenvoegen of combineren in Excel

    Excel tip: Tekst samenvoegen of combineren

    Je hebt het vast wel eens meegemaakt: Je hebt een Excel bestand waarvan de informatie die in 2 cellen staat moet worden samengevoegd tot 1 cel. Bijvoorbeeld de cellen 'Voornaam' en 'Achternaam' of 'Straat' en 'Huisnummer'. Maar het kan ook[...]

  • Voeg een extra presentator - medepresentator toe aan een Teams vergadering

    Een extra organisator toevoegen aan een vergadering in Teams

    Is dit niet de wens van elke managementassistente in MS Teams? Een (extra) medeorganisator toevoegen aan een vergadering? Nou dan heb ik goed nieuws voor je want dat kan! Je kunt in de opties van een vergadering “Medeorganisatoren” selecteren. Hierdoor[...]

  • e-book 7 apps voor digitale focus - gratis download - Inleiding boek

    Gratis E-book: De 7 beste Apps voor Digitale Focus

    AVK coaches Bouke van Kleef en Inge Verweij schreven samen het inspirerende E-book '7 Beste Apps voor Digitale Focus - Meer grip op je werk met Microsoft 365'. Deze kun je nu gratis downloaden op onze site. Hierbij alvast een[...]

  • Een kanaal delen in MS Teams met andere teams

    Een kanaal delen met een ander team of personen (intern en extern)

    In Microsoft Teams kun je samenwerken met de leden van de betreffende teams waar jij lid van bent. Maar als 2 verschillende teams willen gaan samenwerken werk je vaak in een apart team of privé kanaal waar alleen genodigden deel[...]

  • Outlook taken maken in je agenda

    Waarom taken aanmaken als ‘Outlook taak’ en niet als afspraak in je agenda?

    Het hebben van een goed overzicht van alle taken (of acties) die je moet doen is natuurlijk belangrijk. Zodoende vergeet je niets, blijf je geen emailberichten herlezen (en dus her-prioriteren) en heb je een betrouwbaar systeem dat voor jou werkt.[...]