Word
Huisstijl sjablonen en beeldbank direct toegankelijk in Microsoft 365
In de moderne digitale werkplek is consistentie in huisstijl en efficiëntie in documentcreatie essentieel geworden. Microsoft biedt hiervoor een krachtige oplossing: SharePoint Organization asset libraries. Deze functionaliteit stelt organisaties in staat om sjablonen en bijvoorbeeld een beeldbank centraal te beheren[...]
Datum aanpassen bij Afdruk Samenvoegen / Verzendlijsten in Word
Ben jij bezig met verzendlijsten, ofwel 'afdruk samenvoegen' in Word en wordt jouw datum niet goed weergegeven? In dit blog lees je hoe je dit oplost! Verzendlijsten / Afdruk samenvoegen in Word Verzendlijsten in Microsoft Word, voorheen Afdruk samenvoegen /[...]
Word tip: Automatiseer invoer van gegevens met velden
Automatiseer de invoer van gegevens door gebruik te maken van 'velden' in Microsoft Word. Deze invoervelden kun je gebruiken om Word documenten automatisch aan te vullen met gegevens zoals bijvoorbeeld de datum of standaard teksten. Deze invoervelden sla je op[...]
Secties in Word: Verschillende pagina-instellingen toepassen
Met secties in Word kun je verschillende pagina-instellingen toepassen in een document. Zo kun je van een aantal pagina's de instelling van de marges, de afdrukstand, het papierformaat en ook de kop- en voettekst, inclusief de pagina-nummering anders instellen dan[...]
Secties in Word: Kolommen maken in Word
In Microsoft Word kan je de tekst van je document, of een gedeelte ervan, verdelen over meerdere kolommen op een pagina. De 'krantenindeling', zeg maar. Of zoals je dat in tijdschriften vaak ziet. In Word kun je dat voor elkaar[...]
Word tip: Formulieren met invoervelden maken
Maak met Word een document waarmee het invullen van gegevens of het aangeven van voorkeuren een fluitje van een cent wordt. Microsoft Word biedt voor geavanceerd gebruik voldoende hulpmiddelen om professionele documenten te maken. Daarbij hoort het maken van formulieren[...]
Word tip: Een Word document beveiligen of opslaan als ‘alleen lezen’
In mijn werk als projectleider, adviseur en trainer Microsoft 365 laat ik zien hoe we efficiënter en effectiever kunnen samenwerken. Dat samenwerken is handig maar toch vaak net even een stap te ver voor sommige medewerkers. Opmerkingen zoals: “Maar wat[...]
Documenten vastpinnen in Office
Pin belangrijke of veel gebruikte documenten vast zodat je deze meteen terug kunt vinden in bv Word. Als je een document nodig hebt wat je vorige week gemaakt of bewerkt hebt kan het zijn dat je niet meer weet waar[...]
Word tip: Tekst verbergen in Word (Deel 2)
Verberg tekstdelen in een document met behulp van koppen en secties. Als je bijvoorbeeld slechts een gedeelte van het document wilt verzenden of printen (digitaal als PDF of op papier) is het reuze tijdrovend om eerst een schaduwbestand te maken,[...]
Word tip: Tekst verbergen in Word (Deel 1)
Verberg tekstdelen in een document zodat die delen bijvoorbeeld niet geprint worden. Je bent waarschijnlijk gewend om eerst een tweede document te maken met de functie 'Opslaan als'. Deze sla je op onder een iets andere naam, daarin verwijder je[...]
Volg ons