Modern Werken
Waarom taken aanmaken als ‘Outlook taak’ en niet als afspraak in je agenda?
Het hebben van een goed overzicht van alle taken (of acties) die je moet doen is natuurlijk belangrijk. Zodoende vergeet je niets, blijf je geen emailberichten herlezen (en dus her-prioriteren) en heb je een betrouwbaar systeem dat voor jou werkt.[...]
8 SharePoint tips die iedereen zou moeten weten
Nu veel organisaties zijn overgestapt op MS Teams voor het samenwerken met bestanden, lijkt SharePoint naar de achtergrond gedreven te worden. Letterlijk eigenlijk want wat niet iedereen weet is dat de bestanden die je opslaat en bewerkt via Teams, feitelijk[...]
Waarom het vernieuwde whiteboard gebruiken in MS Teams?
In MS Teams kan je al enige tijd een whiteboard toevoegen aan je vergadering. Een digitale variant van een fysiek whiteboard of flipover in de vergaderruimte. Maar waarom zou je dit digitale whiteboard gaan gebruiken? Nou, omdat het een handig hulpmiddel[...]
Groener en gelukkiger door Hybride Werken
Als organisatie heb je geïnvesteerd in goede digitale voorzieningen: een prima infrastructuur, hardware die ondersteunt en software die je medewerkers optimaal kan laten werken. Perfect passend bij de visie van de organisatie. Dat klinkt helemaal goed! En… is dit genoeg[...]
Nieuw: Live co-creëren in Teams met ‘Loop-onderdelen’
Microsoft heeft een nieuw onderdeel toegevoegd aan Teams waarmee je live met iedereen in de chat tegelijk kunt werken. Dit is handig als je bijvoorbeeld samen een actielijst wilt maken tijdens een Teamoverleg. Deze lijst wordt onmiddellijk bijgewerkt als andere[...]
Waarom iedereen de MS Teams Escaperoom zou moeten doen!
Toen we tijdens de eerste lockdown met z’n allen ineens thuis zijn gaan werken, is het gebruik van Microsoft Teams geëxplodeerd. De basis van MS Teams is vrij simpel onder de knie te krijgen, dus beeldbellen, online vergaderen en hier[...]
Digitale etiquette in MS Teams: Beantwoorden en citeren van een post of chat
We hebben het al vaker over digitale etiquette gehad, maar we blijven er op hameren. Maak goede werkafspraken en maak ongeschreven regels zichtbaar en bespreekbaar bij het samenwerken in MS Teams. Zo voorkom je veel irritaties en blijven jij en[...]
Extra presentator/beheerder toevoegen in breakout rooms in MS Teams
Breakout rooms of vergaderruimten zijn handig om tijdens een online meeting de groep te kunnen verdelen in subgroepen voor het uitwerken van een opdracht of brainstormsessie. Ook worden de breakout rooms gebruikt voor digitale koffiemomenten. Door te kiezen voor 'Automatisch[...]
Dé Outlook update voor gedeelde agenda’s!
Het is zover... Microsoft heeft belangrijke updates doorgevoerd voor Outlook 365 gebruikers die werken met gedeelde agenda's! Welke verbeteringen zijn er doorgevoerd in Outlook update? Een vergadering accepteren zonder een antwoord te hoeven sturen Deelnemers kunnen antwoorden van overige deelnemers[...]
Klantinterview: Het effect van Training en Coaching
Wat is nu precies het effect van Training en coaching? Deze vraag legden wij voor aan Martin West van Pré Wonen. AVK heeft al diverse opleidingen binnen jullie organisatie verzorgd. Wat deden jullie daarvoor qua opleidingen en de persoonlijke ontwikkeling[...]
Volg ons