Secretariaat
Digitale etiquette in MS Teams: Beantwoorden en citeren van een post of chat
We hebben het al vaker over digitale etiquette gehad, maar we blijven er op hameren. Maak goede werkafspraken en maak ongeschreven regels zichtbaar en bespreekbaar bij het samenwerken in MS Teams. Zo voorkom je veel irritaties en blijven jij en[...]
Hybride werken op het secretariaat
AVK Innovatiecoach Marianne H.M. Smits is onlangs door Adecco Top Secretaries geïnterviewd over haar zienswijze op hybride werken op het secretariaat. Hoe gaan we samenwerken als we ná corona weer naar kantoor mogen? Hoe zorgen we ervoor dat we niet[...]
Waarom hybride werken als een maatpak is…
Wat heb ik genoten van de afgelopen dagen! De lente is in aantocht en langere periodes waarin de zon mij vrolijk begroet komen eraan. De koffie- en theepauzes hoeven niet meer in dezelfde kamer als waar ik aan het werk[...]
Handige Outlook tips om efficiënter te werken
De meeste organisaties gebruiken Outlook voor mail en agendabeheer. Door de jaren heen zijn er enorm veel functies aan toegevoegd. Allemaal bedoeld om het werken met Outlook efficiënter te maken en zodoende tijd te kunnen besparen. Hoewel intern tegenwoordig veel[...]
Aandacht voor het volgende normaal: de nieuwe realiteit is hybride werken!
Hebben we de afgelopen maanden samen de grootste revolutie van werk in deze eeuw gerealiseerd? Misschien mogen we het zo wel noemen? Iedereen die voor COVID op kantoor werkte, werkt nu digitaal en vanuit huis. Wat een omschakeling. En dat[...]
Plan automatisch een korte pauze in bij back-to-back vergaderingen
Herken je dit? Je werkt vanaf medio maart al thuis en past ondertussen de thuiswerktips goed toe. Ook aan het online vergaderen ben je gewend en eigenlijk is het ook heel efficiënt! Vergaderingen duren korter dan voorheen, er wordt op[...]
Professioneel sparren? Eerst ontwarren!
Hoe kun je je manager dolgelukkig maken? Natuurlijk door proactief te werken en de vraag al opgelost te hebben voor die wordt gesteld. Zeker... én door een weloverwogen antwoord of reactie te geven. Dat is niet altijd makkelijk, zul je[...]
Zet taken (tasks) direct vanuit Teams in Outlook, ToDo of Planner
Nu we steeds meer via Microsoft Teams werken, krijgen we ook vaker de vraag hoe je taken kunt bijhouden die je worden toebedeeld in MS Teams. Nu heb je natuurlijk de mogelijkheid om in MS Teams de app Planner toe[...]
Shake it up: Online werken werkt!
Stap voor stap raak ik eraan gewend. De dag beginnen zonder vroeg op te staan, zonder autorit, zonder files, zonder de hartelijke ontvangst op een locatie. Sommige dingen vind ik fantastisch zoals rustig wakker worden, heerlijk ontbijten en dan pas[...]
Bellen in Teams: doorverbinden en ruggespraak houden
Hoe zet je iemand in de wacht in Teams zodat jij even ruggespraak kunt houden met een collega? En hoe verbind je een beller door naar die collega? Ik laat het je zien in onderstaand blog. Belfuncties in MS Teams[...]
Volg ons