Secretariaat

  • CTQ kwaliteit

    Kwaliteit is nooit ‘af’

    Lever jij kwaliteit? Deze vraag stel ik met regelmaat aan management assistants en andere ‘kantoorwerkers’. De eerste reactie is dan meestal: ‘hoezo…?’ gevolgd door ‘natuurlijk!’. Iedereen doet immers haar of zijn best om optimale dienstverlening te leveren. Dat is absoluut[...]

  • Job relevant houden

    Hoe hou ik mijn job relevant in de toekomst – waarop focus ik?

    Hoe ziet de functie van de management assistent er straks uit met al die opkomende technologieën? Het einde van het jaar nadert; tijd om na te denken over de toekomst. Op de korte termijn, maar ook gelijk een stapje verder. Wat[...]

  • Power Point presentatie

    Haute couture managementsupport

    De transitie naar managementsupport met impact, op maat gemaakt. Ontwikkelingen als Internet of Things, big data, virtual reality/augmented reality en (ro)bots nemen de repeterende taken volledig uit handen. Nu al kun je in Office 365 gebruik maken van de Secretarybot[...]

  • Planner als CRM

    Planner als CRM, je eigen salesfunnel!

    Richt Microsoft Planner zo in dat je samen kunt werken met je salesteam aan klantgerichte taken. Misschien heb je wel eens gehoord van een Kanban bord of een Scrum bord? Je herkent ze vast wel … die brede borden volgeplakt[...]

  • Outlook mailbox

    Samen werken of sámenwerken in één Outlook mailbox?

    Samenwerken in een gezamenlijke mailbox is meer dan alleen kleurtjes (categorieën) toevoegen aan mailtjes! Als ik vraag of secretaresses die werken met een gezamenlijke Inbox, of in de Inbox van hun manager, ook écht samenwerken is het antwoord altijd volmondig[...]

  • Secretariaat onder druk

    Het secretariaat staat onder druk… maak je zichtbaar!

    Jouw secretariaat in 7 stappen naar zichtbare toegevoegde waarde voor de organisatie. Dagelijks ontvang je een grote hoeveelheid mails. Dat is bij mij niet anders. Deze week echter, kreeg ik een mailbericht dat écht mijn aandacht trok. De afzender was[...]

  • Secretariaat professionaliseren

    Professionaliseren op het secretariaat? Gebruik Kaizen!

    Kaizen is een verbetercyclus die bestaat uit 6 stappen. Jouw dag als management assistant begint vaak met het doornemen van de mail. Zo ook bij het bestuursbureau van een woningcorporatie. Een heerlijke werkplek in een prachtig kantoorpand. Zij liepen tegen[...]

  • Teameffectiviteit vergroten

    Hoe kunnen wij je helpen bij het vergroten van de teameffectiviteit?

    We maken gebruik van de "Insights Discovery" techniek, maar wat houdt dat nu eigenlijk in? Je hebt tevreden klanten en iedere dag mag je werken met gemotiveerde en competente collega’s die allemaal voor dit doel gaan. Autonomie is hierbij een[...]

  • Klanten verleiden

    Hoe kun je klanten of collega’s ‘verleiden’ om gewenst gedrag te tonen?

    Drie tips om een 'duwtje' (nudge) in de goede richting te geven. Ze komen bijvoorbeeld hun afspraken niet na, trekken hun eigen plan of gaan vol in de weerstand zitten. Wat je ook doet, het blijft allemaal moeizaam. Verleiden De[...]

  • forecasting-Excel.jpg

    Forecasting met Excel

    Maak eenvoudig prognoses in Excel en voorspel toekomstige waarden. De toekomstvoorspelling wordt des te betrouwbaarder als je daarbij rekening kunt houden met periodieke factoren. Functie VOORSPELLEN.LINEAR Met de nieuwe statistische functies laten toekomstige waarden zich gemakkelijk voorspellen op basis van[...]