Snelle tips
Superhandige blogs die voor veel mensen handig waren.
Word tip: Automatiseer invoer van gegevens met velden
Automatiseer de invoer van gegevens door gebruik te maken van 'velden' in Microsoft Word. Deze invoervelden kun je gebruiken om Word documenten automatisch aan te vullen met gegevens zoals bijvoorbeeld de datum of standaard teksten. Deze invoervelden sla je op[...]
Secties in Word: Verschillende pagina-instellingen toepassen
Met secties in Word kun je verschillende pagina-instellingen toepassen in een document. Zo kun je van een aantal pagina's de instelling van de marges, de afdrukstand, het papierformaat en ook de kop- en voettekst, inclusief de pagina-nummering anders instellen dan[...]
Secties in Word: Kolommen maken in Word
In Microsoft Word kan je de tekst van je document, of een gedeelte ervan, verdelen over meerdere kolommen op een pagina. De 'krantenindeling', zeg maar. Of zoals je dat in tijdschriften vaak ziet. In Word kun je dat voor elkaar[...]
Opmaken als tabel: de meest onderschatte knop in Excel…
Nogal een boute uitspraak... Dat ik zou weten wat de ‘meest onderschatte knop’ in Excel is. Toegegeven, het is enigszins subjectief. Sommigen van de gebruikers van Excel zouden zeggen dat het hier het kruisje rechtsboven betreft. Maar ik heb het over[...]
Word tip: Formulieren met invoervelden maken
Maak met Word een document waarmee het invullen van gegevens of het aangeven van voorkeuren een fluitje van een cent wordt. Microsoft Word biedt voor geavanceerd gebruik voldoende hulpmiddelen om professionele documenten te maken. Daarbij hoort het maken van formulieren[...]
Automatisch notuleren met Live Transcriptie in MS Teams
Notuleren is voor veel functionarissen, waaronder management- en projectassistants, een tijdrovende taak. Maar wat is hier nog de toegevoegde waarde van? De vergadermogelijkheden zijn ondertussen sterk veranderd. We vergaderen veel meer online of hybride waardoor het vele malen efficiënter kan.[...]
Excel tip: Tekst samenvoegen of combineren
Je hebt het vast wel eens meegemaakt: Je hebt een Excel bestand waarvan de informatie die in 2 cellen staat moet worden samengevoegd tot 1 cel. Bijvoorbeeld de cellen 'Voornaam' en 'Achternaam' of 'Straat' en 'Huisnummer'. Maar het kan ook[...]
8 SharePoint tips die iedereen zou moeten weten
Nu veel organisaties zijn overgestapt op MS Teams voor het samenwerken met bestanden, lijkt SharePoint naar de achtergrond gedreven te worden. Letterlijk eigenlijk want wat niet iedereen weet is dat de bestanden die je opslaat en bewerkt via Teams, feitelijk[...]
Handige Outlook tips om efficiënter te werken
De meeste organisaties gebruiken Outlook voor mail en agendabeheer. Door de jaren heen zijn er enorm veel functies aan toegevoegd. Allemaal bedoeld om het werken met Outlook efficiënter te maken en zodoende tijd te kunnen besparen. Hoewel intern tegenwoordig veel[...]
AVG proof vergaderen in Teams via BCC uitnodigingen
UPDATE: In Outlook kun je voortaan de deelnemerslijst verbergen zodat de deelnemers elkaars mailadressen niet kunnen zien. In deze video laat ik je zien hoe je dat doet in de Outlook Online versie. Workaround in de Outlook desktop versie Als[...]
Volg ons