Snelle tips

Superhandige blogs die voor veel mensen handig waren.

  • datum aanpassen bij verzendlijsten / afdruk samenvoegen in Word

    Datum aanpassen bij Afdruk Samenvoegen / Verzendlijsten in Word

    Ben jij bezig met verzendlijsten, ofwel 'afdruk samenvoegen' in Word en wordt jouw datum niet goed weergegeven? In dit blog lees je hoe je dit oplost! Verzendlijsten / Afdruk samenvoegen in Word Verzendlijsten in Microsoft Word, voorheen Afdruk samenvoegen /[...]

  • AI Afbeeldingen maken in Copilot

    AI afbeeldingen maken met Microsoft Copilot

    Met de online versie van Microsoft Copilot (https://copilot.microsoft.com/), kan je ook AI gegenereerde afbeeldingen maken. En dat gaat heel makkelijk; geef in je prompt gewoon de opdracht om een afbeelding te maken. Qua techniek maakt Copilot gebruik van Dall-E 3[...]

  • Word tip: Automatiseer invoer van gegevens met velden

    Automatiseer de invoer van gegevens door gebruik te maken van 'velden' in Microsoft Word. Deze invoervelden kun je gebruiken om Word documenten automatisch aan te vullen met gegevens zoals bijvoorbeeld de datum of standaard teksten. Deze invoervelden sla je op[...]

  • Maak je organisatie klaar voor Microsoft CoPilot!

    Maak je organisatie klaar voor Microsoft CoPilot!

    Microsoft CoPilot is een nieuwe AI-assistent die je helpt om meer te doen met minder moeite. Het combineert de kracht van je data in Microsoft 365 met de gegevens van taalmodellen (LLMs) en Microsoft Graph. Oftewel met behulp van AI[...]

  • Secties in Word: Pas verschillende pagina-indelingen toe in een document

    Secties in Word: Verschillende pagina-instellingen toepassen

    Met secties in Word kun je verschillende pagina-instellingen toepassen in een document. Zo kun je van een aantal pagina's de instelling van de marges, de afdrukstand, het papierformaat en ook de kop- en voettekst, inclusief de pagina-nummering anders instellen dan[...]

  • Word tekst in kolommen zetten - Kolommen maken in Word

    Secties in Word: Kolommen maken in Word

    In Microsoft Word kan je de tekst van je document, of een gedeelte ervan, verdelen over meerdere kolommen op een pagina. De 'krantenindeling', zeg maar. Of zoals je dat in tijdschriften vaak ziet. In Word kun je dat voor elkaar[...]

  • Opmaken als tabel in Excel - Een tabel maken voorzien van tabelopmaak

    Opmaken als tabel: de meest onderschatte knop in Excel…

    Nogal een boute uitspraak... Dat ik zou weten wat de ‘meest onderschatte knop’ in Excel is. Toegegeven, het is enigszins subjectief. Sommigen van de gebruikers van Excel zouden zeggen dat het hier het kruisje rechtsboven betreft. Maar ik heb het over[...]

  • Word formulieren maken met invoervelden en besturingselementen

    Word tip: Formulieren met invoervelden maken

    Maak met Word een document waarmee het invullen van gegevens of het aangeven van voorkeuren een fluitje van een cent wordt. Microsoft Word biedt voor geavanceerd gebruik voldoende hulpmiddelen om professionele documenten te maken. Daarbij hoort het maken van formulieren[...]

  • Automatisch notuleren met transcriptie in Teams

    Automatisch notuleren met Live Transcriptie in MS Teams

    Notuleren is voor veel functionarissen, waaronder management- en projectassistants, een tijdrovende taak. Maar wat is hier nog de toegevoegde waarde van? De vergadermogelijkheden zijn ondertussen sterk veranderd. We vergaderen veel meer online of hybride waardoor het vele malen efficiënter kan.[...]

  • Teksten samenvoegen of combineren in Excel

    Excel tip: Tekst samenvoegen of combineren

    Je hebt het vast wel eens meegemaakt: Je hebt een Excel bestand waarvan de informatie die in 2 cellen staat moet worden samengevoegd tot 1 cel. Bijvoorbeeld de cellen 'Voornaam' en 'Achternaam' of 'Straat' en 'Huisnummer'. Maar het kan ook[...]